Tiedote liittohallituksen kokouksesta 13/2021: Liittokokous lähestyy!

Liittohallitus piti kokouksensa 13/2021 sunnuntaina 26.9.2021. Kokouksessa käsiteltiin muun muassa nuorisovaltuustomyönteinen kunta -sertifikaatin syksyn hakukauden avaaminen, ensi vuoden tapahtumien järjestämispaikkoihin liittyviä asioita sekä marraskuussa pidettävää liittokokousta.

Kokouksen pöytäkirja on luettavissa täällä

XXIV liittokokous

Liittohallitus päätti XXIV liittokokouksen kutsumisesta koolle Tampereelle ja etätoteutuksena 19.-21.11.2021. Kokouskutsu toimitetaan ensi viikolla.

Ennakkotieto aloitteiden aikataulusta:

Liiton sääntöjen muuttamista koskevat aloitteet pitää jättää liittohallitukselle viimeistään 15.10.2021. Muut aloitteet on lähetettävä liittohallitukselle viimeistään 29.10.2021. Tarkemmat ohjeet tulevat löytymään kokouskutsusta sekä nettisivuiltamme.

Liittohallitus myös hyväksyi toimintasuunnitelman, tavoiteohjelman  ja talousarvion vuodelle 2022, sekä strategian vuosille 2022–2026 käsiteltäväksi liittokokouksessa.

Nuorisovaltuustomyönteinen kunta -sertifikaatin syksyn hakukausi auki

Liittohallitus päätti avata haun seuraaviksi Nuorisovaltuustomyönteinen kunta -sertifikaatin saajiksi. Liittohallitus päätti myös päivittää joitakin kriteereistä. Päivitetyt kriteerit on merkitty verkkosivuillemme. Kriteerien päivittäminen ei vaikuta jo voimassa oleviin sertifikaatteihin. Haku tapahtuu 29.9.–31.10.2021 sähköisellä lomakkeella. Syksyllä haettavat sertifikaatit myönnetään Suomen Nuorisovaltuustojen Liitto ry:n liittokokouksessa 19.–21.11.2021, ja ne ovat voimassa 1.1.202-23.1.12.2023.

Vuoden 2022 tapahtumapaikkakunnat

Kokouksessa päätetiin avata haku vuoden 2022 Aktiivipäivien tapahtumapaikkakunnaksi. Syksyllä sekä keväällä järjestettävien Aktiivipäivät ABC & HC -tapahtumien lisäksi nyt voi hakea alkusyksystä järjestettävän Aktiivipäivät X (eduskuntasimulaatio) -tapahtuman paikkakunnaksi.

Lisäksi järjestetään Huipputapaaminen keväällä 2022 Helsingissä ja liittokokous tapahtumakierron mukaisesti Kaakkois-Suomessa.