Tiedote liittohallituksen kokouksesta 6/2023: Liittohallitus käynnisti vuoden 2024 suunnittelun ja valmisteli syksyn tapahtumia

Liittohallituksen vuoden kuudennessa kokouksessa 06.06.2023 käsiteltiin kesän ajankohtaisia asioita. Kokouksen pöytäkirja on luettavissa myöhemmin täällä.

Vuoden 2024 toiminnan suunnittelu käynnistyi

Liittokokous lähestyy jo järjestön näkökulmasta ja liittohallitus kokoontuikin 5.6. työstämään yhdessä toimiston kanssa vuoden 2024 toimintaa ja tavoitteita. Elokuussa on jäsenistön vuoro vaikuttaa, sillä järjestämme jokaisesta toimintasuunnitelman tulevasta kattoteemasta jäsenistölle vaikuttamisillan. Seuraa sosiaalisessa mediassa tarkempia tietoja ja hyödynnä vaikuttamisen paikat!

Syksyn korkeakouluharjoittelijan rekrytointi

Nuvan tiimiin liittyy syksyllä tapahtumatuotannon harjoittelija. Lue lisää valinnasta myöhemmin tiedotteestamme!

Tapahtumat

Syksyn Aktiivipäivät järjestetään 29.9.-1.10.2023 Lahdessa yhteistyössä Suomen YK-liiton kanssa! Aktiivipäivien teemana on Globalisaatio ja ihmisoikeudet. Viikonlopun ohjelma koostuu mielenkiintoisista työpajoista ja huikeista puheenvuoroista. Aktiivipäivillä luvassa on sekä teeman mukaista että nuorisovaltuustotoimintaa tukevaa ohjelmaa. Nuorisovaltuustojen ohjaajille järjestämme oman koulutuspäivän lauantaina 30.9. osana Aktiivipäiviä. Lisätietoja Aktiivipäivistä Aktiivipäivien tapahutmasivulta.

Huipputapaaminen järjestetään 1.9.2023 Helsingissä yhteistyössä Oikeusministeriön kanssa. Huippikseen kutsutaan nuori jokaisesta Suomen kunnasta pohtimaan yhdessä uuden hallitusohjelman toimeenpanoa nuorten näkökulmasta. Lue lisää tapahtumasta Huippiksen tapahtumasivulta.

Piiritoimijoiden syyskoulutus järjestetaan lauantaina 2.9.2023 Helsingissä ja etäyhteyksin. Lisätiedot tapahtumasta saat varapuheenjohtaja Maria Markkulalta.

Turvallisemman tilan periaatteet päivittyvät

Liitto haluaa kehittää jatkuvasti tapahtumien ja yleisen toiminnan yhdenvertaisuutta. Uudet turvallisemman tilan periaatteet ovat luettavissa turvallisemman tilan periaatteet -sivulta.

Kiitos kaikille kuluneesta keväästä!

Liittohallitus suuntaa nyt myös heinäkuuksi kesätauolle ja palaa jälleen elokuussa töiden pariin!
Kiitos kaikille kuluneesta keväästä ja nähdään syksyn tapahtumilla!