Tiedote liittohallituksen kokouksesta 7/2019

Suomen Nuorisovaltuustojen Liitto ry:n liittohallitus piti seitsemännen kokouksensa 3.8. Intensiivisen kokousviikonlopun ohessa liittohallitus ehti myös rentoutua Linnanmäellä.

Ennen kokousta kokoonnuttiin Palvelualojen työnantajat Palta ry:n tiloihin liittohallituksen ja toimiston yhteiseen aamukouluun.

Ennen kokousta liittohallitus ja toimisto kokoontuivat yhteiseen aamukouluun, jonka ensimmäinen osa järjestettiin Palvelualojen työnantajat Palta ry:n tiloissa. Yhteisesti käsiteltiin muun muassa kesäkuussa järjestetyn Huipputapaamisen palautetta ja henkilökunnan ajankohtaisia kuulumisia. Kun muu henkilökunta oli lähtenyt viikonlopun viettoon, hallitus ja vs. pääsihteeri jäivät vielä työstämään vuoden 2020 toimintasuunnitelman kärkihankkeita.

Liittohallitus kutsui liittokokouksen koolle ja hyväksyi koulutusten ohjelmat

Sääntömääräinen liittokokous järjestetään 22.-24.11.2019 Lahdessa. Liittohallitus odottaa innolla koko nuvaliikkeen tapaamista liittokokouksessa.

Ennen liittokokousta koko nuvaliike tuodaan yhteen syksyn Aktiivipäivillä, jonka ohjelman liittohallitus myös hyväksyi tässä kokouksessa. Syksyä varten liittohallitus hyväksyi myös syksyn kouluttajakoulutuksen ja ohjaajakoulutuksen ohjelmat.

Muita päätöksiä ja asioita

• Liittohallitus kävi keskustelua liiton puolueettomuussuunnitelmasta ja päätti päivittää puolueettomuusasioita yhdenvertaisuussuunnitelman päivittämisen yhteydessä.

• Liittohallitus keskusteli kunnille jaettavasta “nuorisovaltuustomyönteinen kunta” -sertifikaatista ja sen ehdoista.

Kokouksen päätösluettelo on luettavissa täällä.

Puheenjohtaja Sami Salminen
sami.salminen@nuva.fi