Tiedote liittohallituksen kokouksista 4/2024 ja 5/2024

Liittohallituksen huhtikuun kokouksessa 22.4.2024 hallitus keskusteli esimerkiksi jäsenkyselystä ja päätti tavoiteohjelmasta kunta- ja aluevaaleihin 2025. Lisäksi hallitus teki päätökset ICT-tukipalveluiden hankinnasta ja henkilöstön kesälomista.

Kohti nuorten hyvinvointialueita tapahtuman palaute

Suomen Nuorisovaltuustojen Liitto järjesti Kohti nuorten hyvinvointialueita -hankkeessa Nuorten hyvinvointialueiden tulevaisuus -tapahtuman 8.–9.3.2024 Helsingissä. Perjantain ohjelma järjestettiin yhteistyössä sosiaali- ja terveysministeriön kanssa, ja noin 40 alueellisten nuorisovaltuustojen jäsentä eri puolilta Suomea saapui keskustelemaan hyvinvointialueiden ajankohtaisista aiheista asiantuntijoiden ja päättäjien kanssa.Tapahtuma sujui kerätyn osallistujapalautteen perusteella hyvin. Erityisesti tapahtuman vaikuttavuutta kiiteltiin. Uutinen tapahtumasta löytyy täältä.

Nuva ry:n tavoitteet vuoden 2025 Kunta- ja aluevaaleihin

Hallitus päätti Nuva ry:n kunta- ja aluevaalien tavoitteista. Järjestömme lähtee kohti vuonna 2025 pidettäviä vaaleja kolmella pääteemalla:

1. Nuorten osallisuus kuntien ja hyvinvointialueiden keskiöön.

2. Sosiaalinen kestävyys ja nuorten hyvinvoinnin tuki.

3. Demokratiakasvatus kouluihin

Hallitus keskusteli jäsenkyselyn kehittämisestä

Hallitus kävi kokouksessaan lähetekeskustelun jäsenkyselyn kehittämisestä. Keskustelussa nousi esiin halu selvittää jäsenten ajatuksia mm. järjestön vaikuttavuudesta ja palveluista.

Huhtikuun ylimääräinen hallituksen kokous 29.4.

Hallitus piti ylimääräisen kokouksen 29.4 hyväksyäkseen toimintakertomuksen ja tilinpäätöksen toimikaudelta 2023.

Markus Koski
markus.koski@nuva.fi